Cum sa aplici tehnica regulii celor trei pentru a vorbi in public?

In comunicare, trei este un numar „magic”. Arta de a comunica un mesaj este o virtute de care au nevoie marii oratori si lectori. De asemenea, fiecare om obisnuit are nevoie, in multiple situatii, sa transmita idei intr-o maniera eficienta si de impact. Cum sa obtii aceasta virtute? Exista cateva strategii utile, cum ar fi tehnica regulii celor trei pentru vorbirea in public.

Desi numele sau evoca binecunoscuta formula matematica, in acest caz este o figura retorica sau literara care consta in gruparea elementelor cate trei .

Exista multe modalitati de a-l aplica si poate deveni cheia secreta pentru a-ti impacheta discursul, a face o vanzare sau a spune cele mai bune glume si povesti printre prietenii tai. Citeste mai departe.

Regula de trei pentru vorbitul in public: ce este?

Regula de trei pentru vorbitul in public este explicata de Dave Linehan, autorul cartii Bulletproof: The Official Guide to Public Speaking , ca prezentand idei in trio, deoarece acestea sunt mai interesante, placute si mai memorabile pentru public.

Este dificil sa-i atribui autoritatea acestei tehnici, deoarece a fost folosita inca din Grecia antica. Nu degeaba aceasta civilizatie este considerata leaganul retoricii. Implementarea metodei presupune rezultate bune. Dovada este aplicarea ei in discursurile politice, asa cum se mentioneaza intr-o publicatie a Atlantis Press .

De asemenea, isi are locul in istoria basmelor traditionale, a lucrarilor artistice si a tot felul de creatii umane . Biblia vorbeste deja despre „Tatal, Fiul si Duhul Sfant”, Rubens picteaza „cele trei haruri” si trei cuvinte definesc spiritul national al Frantei: „libertate, egalitate, fraternitate”.

In viata de zi cu zi, este usor de gasit multe alte exemple legate de regula in cauza: cele trei culori ale focului (rosu, galben si verde) si cele trei timpuri verbale (trecut, prezent si viitor). Unele dintre cele mai cunoscute filme si carti vin chiar si in forma de trilogie.

Este evident ca toate trei au un fel de magie care atrage si capteaza in ceea ce priveste limbajul scris si vorbit. Dar ce face aceasta problema atat de speciala? Exista mai multe motive. Le detaliem mai jos.

Mediul profesional, in special cel al vanzarilor, este unul dintre cele mai favorizate de regula de trei in comunicare.

Creierul creeaza grupari

Creierul functioneaza intr-o ierarhie, ceea ce inseamna ca grupeaza lucrurile impreuna pentru a procesa informatiile mai eficient . Asadar, prezentarea unui set dezordonat de date nu este acelasi lucru cu structurarea discursului sau a prezentarii bazate pe cateva idei inrudite. In cele din urma, numarul minim de elemente pentru a crea aceasta grupare sau model care satisface atat de mult creierul este de trei.

Este un numar confortabil pentru memorie

In acest sens, nicio grupare de elemente nu este valabila, deoarece memoria are o capacitate limitata. Mai exact, memoria pe termen scurt, care permite retinerea si mentinerea activa a informatiilor pentru o perioada scurta de timp.

Este limitat atat in ​​timp, cat si in cantitatea de informatii pe care o contine. Si desi se credea ca aceasta limita este in jur de 7 articole, studii recente, precum cel publicat de The Behavioral and Brain Sciences, sugereaza ca numarul este mai aproape de 4.

Dar atunci de ce regula de trei? Pentru ca este un numar care este mai confortabil daca nu se apropie atat de limita.

Este mai convingator

Atunci cand incearca sa convinga interlocutorul, sa-i influenteze opinia sau sa-l motiveze sa intreprinda o anumita actiune, merita sa se ofere mai multe motive. Si, mai precis, trei este numarul cheie pentru ca argumentul sa para convingator . Prezentarea mai putine motive face ca discursul sa fie sarac si limitat si pare sa incurajeze scepticismul.

Ofera o senzatie de plenitudine si rotunjime

In concluzie, triadele creeaza senzatia ca textul, propozitia, prezentarea sau argumentul este complet . Folosirea a trei elemente face ca ideea sa fie rotunjita, completa si mai satisfacatoare. Puteti verifica acest lucru singur in textele pe care le cititi sau in prelegerile pe care le ascultati.

Chiar si atunci cand impartasesti glume cu prietenii, regula de trei presupune rezultate bune.

Cum sa folositi regula de trei pentru a vorbi in public?

Aceasta tehnica simpla poate fi aplicata in diferite contexte: pentru a oferi mai multe prezentari de succes, pentru a genera vanzari intr-o companie sau pentru a va imbunatati elocventa. Premisa este simpla. Prin gruparea elementelor in triade, cresteti valoarea comunicarii dvs. Cu toate acestea, pentru a genera o mai buna intelegere, noteaza cateva idei:

  • Daca vrei sa promovezi un produs, evidentiaza-i caracteristicile cu trei adjective. De exemplu: „bun, frumos si ieftin”.
  • Utilizati trei propozitii pentru a comunica o idee completa. De exemplu: „Ieri m-am dus sa-l iau. Am crezut ca te vei odihni acasa. M-am inselat”.
  • Doriti sa raportati despre ce este vorba despre afacerea dvs., site-ul web sau continutul din retelele sociale? Comprimati informatiile in trei propozitii concise si plasati-le intr-o locatie vizibila.
  • Cand creati un slogan, alegeti trei cuvinte principale. Pot fi substantive (ca in motto-ul Republicii Franceze) sau verbe (mananca, bea, savureaza).
  • Organizati-va discursul in trei pasi si faceti acelasi lucru daca scrieti un text. Acest lucru se vede clar in operele literare care prezinta o introducere, mijloc si deznodamant.
  • Pastreaza cele trei idei centrale ale argumentului tau ca referinta. Un exemplu: daca vrei sa-ti convingi partenerul ca ar trebui sa pleci in vacanta intr-un anumit loc, concentreaza-te pe trei motive principale.

Cresteti valoarea comunicarii dvs. cu regula de trei pentru vorbirea in public

Cele de mai sus sunt doar cateva idei, dar puteti folosi aceasta tehnica in orice fel va puteti gandi. La prima vedere, aceasta este o strategie prea simpla, dar produce un efect real.

Acest lucru va va ajuta sa influentati publicul, sa va amintiti mesajul, sa va convingeti si, in cele din urma, sa obtineti o comunicare mai eficienta.