Sfaturi pentru a pierde in greutate fara a renunta sa mananci paste

In ciuda faptului ca frigul este prezent, in aceasta perioada a anului multi incep sa faca calculul pentru a vedea daca acele kilograme in plus pe care paltoanele stiu sa le ascunda, vor fi date jos inainte de vara. Si in acea cursa se intalnesc adesea cu diete restrictive care promit scaderi rapide in greutate, cu pretul eliminarii grupelor intregi de alimente.

Pentru cei care au nevoie sa slabeasca, cea mai folosita strategie este sa scada drastic aportul de carbohidrati si energie”, explica un specialist in nutritie, care avertizeaza asupra riscurilor acestei strategii: „Desigur ca pierzi foarte mult. de greutate, in detrimentul apei, glicogenului si muschilor, cand ceea ce ar trebui sa fie prioritar este pierderea de grasime. In plus, acest comportament este absolut nesustenabil pe termen lung si atunci majoritatea persoanelor care renunta la carbohidrati mai devreme sau mai tarziu revin sa-i consume, recuperand greutatea pierduta si de cele mai multe ori depasind-o”.

Specialistul, sustine ca carbohidratii sunt nutrientii de care organismul ii cere in cantitate mai mare deoarece ne ofera aproape jumatate din energie pentru a indeplini sarcinile zilnice si munca fizica , pe langa faptul ca avem si alte functii vitale pentru oameni. „Dar este important sa ne amintim ca cantitatea care trebuie ingerata trebuie sa fie in concordanta cu activitatile fiecaruia: nu este aceeasi energie pe care o cere un copil de 10 ani decat un sportiv de performanta sau o persoana care isi petrece ziua fiind 8 ore la birou, jumatate de ora in masina si 2 ore pe canapea”.

Printre carbohidratii care sunt de obicei interzisi in planurile restrictive de slabire se numara pastele. Doctorul spune ca este o greseala. „Este esential sa stii ca ceea ce te ingrasa nu sunt pastele in sine, ci modul in care sunt consumate . De exemplu: poti face un preparat de paste integrale delicioase si sanatoase, combinat cu rosii, capere, ceapa si branza cu continut scazut de grasimi, crescand cantitatea de fibre si astfel absorbtia incetineste si se da treptat energie organismului”.

Doua tehnici de mindfulness pentru persoanele care nu pot sta nemiscate Te-ar putea interesa si: Doua tehnici de mindfulness pentru persoanele care nu pot sta nemiscate

Cum sa includeti pastele in planurile de slabire?

-  Marimea portiilor moderate si, ori de cate ori este posibil, adaugati legume.

Controlul portiei de paste este esential.

-  Amintiti-va ca „mancarea ideala” este formata din ¼ carbohidrati (pot fi paste, orez, leguminoase), ¼ proteine ​​(carne, ou) si ½ farfurie de fibre (legume).

- Este un mit ca carbohidratii nu pot fi combinati cu proteinele pentru pierderea in greutate.

 - Alegeti pastele integrale , deoarece ofera mai multe fibre, mai multa duritate si se digera mai lent.

-  Gatiti-le „al dente” . Acestea trebuie scoase din apa inainte de expirarea timpului de gatire. Duritatea nu numai ca necesita mai mult timp de mestecat, dar este digerata mai lent. Beneficii? Implica un indice glicemic mai scazut, mai multa satietate si energie pentru mai mult timp.

Faina integrala, al dente si cu legume, o combinatie perfecta.

 - Controleaza cantitatea de branza rasa . Branzeturile tari au un continut ridicat de grasimi, asa ca cantitatea adaugata trebuie redusa.

Ai grija la branza. Cele dure sunt bogate in grasimi si sodiu.

- Atentie la sosuri . Pentru a preveni ca acestea sa fie foarte calorice, idealul este sa le faci acasa, cu ingrediente simple precum rosii naturale, ceapa si ardei gras.

- Inlocuitor sanatos . Daca va place sa le insotiti cu smantana, idealul este sa o inlocuiti cu branza tartinabila cu continut scazut de grasimi, care reduce cantitatea de grasime furnizata.


Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:
×